10 Ocak 2010 Pazar

Müzik Etkinlikleri İçerisinde Hangi Etkinliklere Yer Verilir?

Müzik Etkinlikleri İçerisinde Hangi Etkinliklere Yer Verilir?

1-Nefes Açma Çalışmaları

Müzik etkinlikleri yapılırken genellikle çocuklar yarım ay şeklinde sandalyelere oturtularak etkinliğe başlatılır.Her çocuk öğretmeni görecek şekilde oturtulur.Öğretmen çocuklarla göz temasını kaybetmeden boy seviyelerine inerek etkinliğe başlar.
Nefes açma çalışmaları esnasında çocuklar sandalyelerine dik konumda ayakları yere basacak şekilde oturmalıdırlar.Öğretmen dikkati kendi üzerine toplamak için ellerini vurabilir,şıklatabilir v.s.Öğretmen; çocuklar ortamızdan kocaman bir çiçek buketi var haydi hep birlikte koklayalım der veya köpek olup nefes aldım der.Bu gibi çalışmalarla nefes açma çalışması yapılır.
2-Ritim Çalışmaları
Yine aynı şekilde çocuklar sandalyelerine dik konumda oturur.Öğretmen; “Hep birlikte arkadaşlarımızın isimlerini heceleyelim” der.Ardından sırayla sınıftaki çocukların isimleri hecelenerek ritim tutulur.Ritim tutulurken eller vurulabilir,şıklatılabilir,ayaklarla tempo tutulabilir v.b.Örneğin;Mus-ta-fa,Me-lek gibi.Etkinlik farklı şekillerde de devam edebilir.Teypten dinlene müziğe ritim tutularak eşlik edilebilir.Yine aynı şekilde müzik aletleri kullanılarak ritim tutulabilir.
3-Eski Şarkıların Tekrarı
Bir önceki gün öğrenilmiş olan veya daha önceden öğrenilmiş olan veya daha önceden öğrenilmiş olan şarkılar ,bütün çocuklarla birlikte tekrar edilebilir.Tek başına söylemek isteyen çocuklar olursa onlara imkan tanınarak şarkılarını birey olarak söyleyebilirler.Şarkılar söylenirken çocuklar elleriyle veya ritim aletleri ile ritim tutabilirler.
4-Yeni Şarkını Öğretilmesi
Öncelikli olarak öğretmen yeni öğretilecek şarkıyı bölümler halinde birkaç kez söyler veya kasetten çocuklara dinletir.Birkaç defa öğretmen tarafından söylendikten sonra çocuklarında şarkıyı eşlik etmeleri istenir.Çocuklarla da birkaç defa tekrar edildikten sonra çocukların şarkıyı söylemeleri istenir.Şarkı öğretimi sırasında çocuklar teşvik edilmeli fakat asla zorlanmamalıdır.Çocukların ilgilerinin dağıldığını hissedildiği anda etkinlik bitirilmelidir.

0 yorum:

Yorum Gönder